02 desember, 2008

all good things come to an end

hvorfor må ting alltid bli så jævli kompliserte? alt og alle jeg liker eller er glad i glipper mellom fingrene mine å blir borte i en virvel av problemer og vonde minner. jeg takler det ikke.

25 november, 2008

Britania rules the way 25. n


Nynorsktentamen og greier, gikk vel så bra som man kunne håpe tror jeg.
For et dritt vær det er for tiden, slapsete, blaut, grå og skitten snø overalt -.-
Rett etter Tentamen dro Tuva, Vilde og jeg innom showtime.
Bestemte oss plutselig for at vi skulle leie en film, vi leide "this is England".
Vi hadde det ganske travelt viss vi skulle få tid til å se ferdig filmen før pappa kom å hentet meg hjemme hos tuva i 3 tiden, men da vi skyndte oss til kassa fikk vi vite at d var -to filmer til prisen av en. Stress å begynne å lete ettter enda en film : )
Vi fikk så klart ikke dvdspilleren til å funke så vi prøvde en pc, men den funka heller ikke, på tredje forsøk fikk vi det endelig til.
Jeg rakk ikke å se slutten, men filmen virket bra.
Vi lo en god del av måten de snakket på, sikkelig britisk engelsk med en smule slang.
Spiste middag med lillebror, pappa og farmor på kinaresturant, helt stappa etterpå.
En times tid på City Syd så ful fart til byen for å rekke kostymeprøve på step by step.
Kostymene er sikkelig søte, små, himmelblå gjennomsiktige kjoler.
Men underdrakten ser bare komisk ut, som en blanding av sykkeldrakt og badedrakt på en måte. Gleder meg sikkelig til forestillingene i helga som kommer da.



Tok bussen hjem i halv 10 tiden. Jeg hater regn.

musikk : The Distillers- Dismantel me
nettsider : blogg
msn: Christina, Andreas og Tine
klær: undertøy
humø: sliten
vær : regn
skal : dusje


24 november, 2008

Moday, Monday 24. n

mandag, det var så vidt jeg kom meg ut av senga.
kom for sent til bussen, så jeg ble nødt til å ta rutebuss. Det tar utrolig lang tid.
Men da jeg først kom meg til skolen, gikk resten av dagen greit.
Jeg har sikkelig vondt i halsen, hes å jævli : )














Even er fin me jakka til vilde

musikk : Datarock - computer camp love
nettsider : nettby og blogg
msn: X
klær: pysj : )
humø: glad
vær : opphold, kaldt
skal : logge på msn

21 november, 2008

To where I don't care 21. n

hjelp! jeg kan ikke korugrafien på dansinga(lyrisk) ! Nå er jeg seriøst nødt til å begynne å øve, forestilling om to uker, stupidstupid.

Det er greit med snø ute nå, gruer meg til det blir skøyteglatt is på veiene. hater å tryne på isen, gjør det passe ofte : ) frister masse å reise til et sikkeli varmt land, å være der til det blir sommer igen.









musikk :Radio
nettsider :nettby og blogg
msn: X
klær: dansebukse, blå topp, hettegenser, skjerf
humør: glad : )
vær : skyer
skal : logge på msn

Kua, Sauen og Kaninen 20. n


I norsktimen på Torsdag ble Marie (norsklæreren) fasinert over smart-bord tavla i klasserommet,så hun lot klassen tegne. Men det var jo tross alt nynorsktime, så vi skrev en nynorsk fortelling : )



Det var ein gong ein kanin som var ute på kløverenga og beita.
Sauen fekk auge på den vakraste kaninen i verda!<3 style="text-align: center;">

Dei tre møttast på kløverenga og det blei ein stor fight.
kua trampa på kaninen, han blei most.

Sauen blei forferldeleg trist.

.

Men så gløymde sauen og kua alt om kaninen og levde lykkeleg alle sine dagar!



THE END



19 november, 2008

Norsktentamen 19. n

I dag hadde B klassen norsktentamen, bokmål.
vi skulle skrive om påvirkning eller press.
Det gikk helt greit, for en gangs skyld var jeg faktisk ferdig i tide.
Passe spent på hvilken karakter jeg får, satser på en 4.
Ellers har det vert en treig dag, sovnet med en gang jeg kom hjem,
jeg er så utrolig trøtt for tiden og det er så inmari deili å sove.






musikk :Storm - lifehouse
nettsider :Youtube og blogg
msn: Christina, ulie og Alex
klær: baggy topp, stor svart genser, tights og ullsokker
humør: trøtt!
vær : snø
skal : vaske kjøkkenet.

18 november, 2008

Bored 18. n


musikk : The garden -Mirah
nettsider : Google, nettby, Youtube og blogg
msn: Tuva, Othelie, Alex og Viktor
klær: hvit og turkis topp, svart genser og jeans.
humør: trøtt
vær : regn/snø
skal : spise kake

Konfirmasjonsleir 2008

orsdag 13 novemer klokka 5, satt jeg på bussen til Mjuklia sammen med julie.
Da vi kom frem fikk vi vite at vi skulle sove i "gammel stuggu" noe som kansje ikke høres så utroli fint ut men det var utrolig kosli der! etterpå dro vi opp til hovedbygget, der ble vi indelt i matgrupper. Da alle hadde spist kveldsmat, møtte alle opp i aktivitets gruppene. Jeg var hjelpeleder på dansegruppa, de skulle danse til "I belive" å krugrafien ble bra : )
jeg Fride og Charlotte satt nattevakt den første natta, så vi kom oss ikke i seng før i 4 tiden.

på Fredag var det (som vanlig på mjuklia) mange aktiviteter, dansgruppa møttes å øvde igen, og de fleste dro på tur opp til mjuken, en fin ursiktsplass på toppen av en laaaang bakke hvor noen har fått den geniale ideen å bygge en lite hytte. charlotte skulle i bursdagselskap til mammaen sin,derfor dro hun til byen igen i 3-4 tiden. Fride og jeg fikk ansvare for dansegruppa, det gikk helt greit. På slutten av dagen var det gudstjeneste i Berkåk kirke, sovnemateriale! Men da vi kom tilbake fikk vi kakao og boller ; p Julie og jeg ble sittende oppe i anexet litt lengre enn vi burde så vi la oss nokk ikke så tilig på fredag heller.

Lørdagen øvede i dansegruppa igen, og dansegruppa framførte dansen senere på kvelden.
I 8 tiden begynte discoet, det var morsomt, men det var jo helt klart ikke bedre enn da vi var konfirmanter ; ) etterpå var det kåringer. kåringene var veldig bra gjennomført, og prisene ble gitt til de rette. spesielt "leirens Hunk" som gikk til Stefan. Den kvelden ble det anexet igen, jeg å Synne la oss på sofaen i stua, der Mats, Martin og Per simen egentlig hadde bodde, og sov der et par timer før vi måtte opp til frokost og avreise neste dag.

Jeg hadde det utroli gøy til tross for litt mye drama hos konfirmantene og litt lite søvn.
Tror jeg drakk nokk kaffe til å fylle et badekar for å holde meg våken.

gleder meg utrolig mye til lederleir i ferbruar, " d e d som gjeld" !



BILDE KOMMER!

10 november, 2008

Bye my darling 10. n

Nå kommer jeg ikke til å skrive noe på en stud, siden jeg har en travel uke foran meg, med TG, dansing, barnevakt, vaske osv.
I helga skal jeg dessuten være leder på konfirmasjonsleir. Det var en morsom opplevelse å være med på leir i fjor, så jeg har høye forventninger : )




I år skal jeg dessuten forsikre meg om at ingen på rommet mitt setter madrassen intill ovnen. i fjor ble det nemlig ulmebrann susanns madrass, brannalarmen gikk, og hele leiren fikk en brå slutt på natta klokka halv seks.





09 november, 2008

time goes by


Nå jeg sitter å ser på bilder fra pcen,
jeg skal lage scrap book og prøver å
plukke ut de beste.












De eldste av bildene er fra da jeg bodde i frankriket
i litt over en måned for over et år siden, helt sykt å se hvor mye jeg
har forandret meg, og hvor utrolig fort tiden går!








savner det der!->

Freedom is an illusion



skanneren kunne jo ha vert bedre men det er den ikke : )

07 november, 2008

Bandkrig 6. n


09:00-15:00 Skole.


15:00-16:10 Ble med Stine hjem for å hente trenings klær.


16:10-17:30 Dansing, jazz på Step by step.


18:00-19:15 Møtte Cille, Vilde og tuva i byen. Cille fikk en random fyr som jobbet på en
kebabsjappe eller noe sånt til å kjøpe røyk.


19:15-22:00 Bandkrig på Isak, det var kos det : )


24:00-07:30 søvn <3


6. Noveber 2008

05 november, 2008

Utdanningsmesse 5. n

I dag var hele trinnet på Utdannsingsmesse, der var det mye kjentfolk, og mange spesielle
aktiviteter. Sanna og Julie deltok med stort engasjement, klatret med stolpesko, bøyde til elektriske kabler, var med på spørrekonkranse, osv... Men høydepunktet var helt klart da de skulle lage pølse! Det var et syn jeg ikke kommer til å glemme så lett.
Selv deltok jeg bare på en aktivitet, som gikk ut på å tegne på, emm.. kjeramikkflis?
Jeg var egentlig ikke så gira, men måtte til slutt gi etter for Tuvas imponerende overtalelsesevne. Tuvas kunstneriske side kom også til sin rett da hun skapte sitt første spritturskunstverkpåflis, en helt utrolig livaktig narkofisk, hats of!



sanna ^


Det er litt pussig, men jeg var helt utslitt da jeg kom hjem fra skolen, til tross for at vi bare hadde hatt en time etter utdanningsmessen. Jeg sovnet på sofaen og våknet ikke før hele stua begynte å lukte kinamat fire timer senere.


5. November 2008